Ar siųsti pas konsultantą, sprendžia gydytojas

2018-09-05 | Kategorija: Visuomenė

Nors ligonių kasos nuolat primena, kad šeimos gydytojai, įvertinę paciento sveikatos būklę, sprendžia, ar reikalinga gydytojo specialisto konsultacija, Panevėžio teritorinės ligonių kasos (Panevėžio TLK) Gyventojų aptarnavimo skyrius dažnokai sulaukia gyventojų, besiskundžiančių, kad iš šeimos gydytojų neįmanoma išsireikalauti siuntimų pas gydytojus specialistus. Kiti piktinasi, kad gydytojai specialistai taip pat nenoriai siunčia pas kitos srities specialistus.

Pasak Gyventojų aptarnavimo skyriaus vedėjos Sigitos Paulauskienės, gyventojai neįsidėmi, kad dėl nemokamos gydytojo specialisto konsultacijos reikalingumo privalomuoju sveikatos draudimu (PSD) apsidraudusiems asmenims sprendžia gydytojas, ne pacientas. Didelė dalis gyventojų įpratę eiti pas šeimos gydytojus „tik siuntimo“ vietoje to, kad pasitikėtų savo gydytoju, išsakytų jam sveikatos problemas ir aptartų gydymo planą. Kai kurie asmenys ateina su išankstiniu nusiteikimu besąlygiškai prašyti siuntimo konkrečios srities specialistui ir  pyksta, jei gydytojas, pas kurį atvyko, nemano, kad siųsti pas konsultantą yra reikalinga.   

Panevėžio TLK pažymi: siuntimą šeimos gydytojas ar gydytojas specialistas, dirbantis gydymo įstaigoje, sudariusioje sutartį su teritorine ligonių kasa (TLK), išduoda, jei reikia pasikonsultuoti dėl paciento sveikatos būklės, nustatyti ar patikslinti diagnozę, gydymo taktiką, darbingumą ir pan. Ar tokia konsultacija reikalinga, sprendžiama įvertinus paciento sveikatos būklę.  

 Jei konsultacija reikalinga, siuntime nurodomas siuntimo tikslas ir gydytojo specialisto profesinė kvalifikacija, bet ne konkreti įstaiga ar gydytojas – juos pacientas gali rinktis savo nuožiūra, atsižvelgdamas į gydymo įstaigos pasiekiamumą, laukimo eilę ar kitas jam svarbias aplinkybes. Tačiau renkantis svarbu nepamiršti, kad visose gydymo įstaigose pacientai registruojami į eilę, o už konsultaciją be eilės reikia susimokėti patiems. Susimokėti reikia ir tuo atveju, jei pacientas konsultacijos pageidauja pats, o ne ją skiria gydytojas.

Asmenys, gavę iš šeimos gydytojų siuntimus į konsultacijas, turi teisę konsultuotis bet kurioje antrinio lygio paslaugas teikiančioje gydymo įstaigoje, sudariusioje sutartį dėl konkrečių konsultacijų apmokėjimo su gyvenamosios vietos TLK. Pacientams neprivaloma kreiptis tik į pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigose (kuriose yra prisirašę) dirbančius specialistus konsultantus.

Svarbu prisiminti, kad siuntimas galioja 30 dienų, per kurias būtina užsiregistruoti.  

Jei gyventojui, kuris kreipiasi su siuntimu, pasirinktoje gydymo įstaigoje nėra galimybės iš karto suteikti reikiamo specialisto konsultacijos, jis turi būti registruojamas į eilę asmens sveikatos priežiūros paslaugų laukimo žurnale ir jam turi būti pasiūlyta anksčiausia galima konsultacijos data.

Ligonių kasų specialistai gauna nemažai gyventojų klausimų dėl galimybės tiesiogiai konsultuotis pas gydytojus specialistus. Panevėžio TLK primena, kad daugeliu atvejų reikia kreiptis į šeimos gydytoją, tačiau kai kada apdraustieji PSD turi galimybę pas gydytoją specialistą patekti ir be šeimos gydytojo siuntimo.

Jo nereikia kreipiantis į gydytoją dermatovenerologą, tik pacientai iš anksto turėtų pasidomėti, ar gydymo įstaiga yra sudariusi sutartį su TLK dėl dermatovenerologo konsultacijų teikimo ir jų apmokėjimo. Siuntimas nereikalingas, jei į tą patį specialistą dėl tos pačios priežasties kreipiamasi pakartotinai (jei gydytojas nurodė atvykti pakartotinai, nes dar tęsia paciento tyrimą ar gydymą) arba pacientas serga lėtine liga, dėl kurios jam reikalinga ilgalaikė stebėsena.

Be siuntimo įstaigoje, prie kurios gyventojas prisirašęs, galima kreiptis ne tik į šeimos gydytoją, bet ir į kitus gydytojus (pavyzdžiui, gydytoją odontologą, gydytoją psichiatrą), teikiančius pirmines sveikatos priežiūros paslaugas.

Būtinoji medicinos pagalba teikiama nemokamai ir neatidėliotinai visiems mūsų šalies gyventojams – ir apdraustiems PSD, ir neapdraustiems.

 

Rūpimus klausimus galite pateikti el. pašto adresu info@vlk.lt arba ligonių kasų informacijos telefono numeriu 8 700 88888.

Panevėžio teritorinė ligonių kasa

 

Rašykite komentarą

Gerbiami komentatoriai, primename, kad komentaruose draudžiama skleisti šmeižtą, dezinformaciją ir informaciją, šmeižiančią, įžeidžiančią žmogų, žeminančią jo garbę ir orumą, pažeidžiančią nekaltumo prezumpciją ir kliudančią teisminės valdžios nešališkumui; taip pat draudžiama kurstyti diskriminuoti, smurtauti, fiziškai susidoroti su žmonių grupe ar jai priklausančiu asmeniu dėl amžiaus, lyties, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų, pažiūrų ar religijos pagrindu, raginama prievarta keisti Lietuvos Respublikos konstitucinę santvarką, skatinama kėsintis į Lietuvos Respublikos suverenitetą, jos teritorijos vientisumą, politinę nepriklausomybę, kurstomas karas ar neapykanta.

Primename, kad netinkamo turinio komentarai gali užtraukti administracinę ir/arba baudžiamąją atsakomybę, o duomenys apie tokius komentatorius perduoti teisėsaugos institucijoms, kaip tai numatyta LR teisės aktuose.

Taip pat netoleruosime keiksmažodžių ir vulgarių dviprasmybių.

Kviečiame komentuoti, bet reikškite savo nuomonę kultūringai. Gerbkime vieni kitus.